Though in the present age the Internet is an important resource for gathering
information, there are also plenty of significant and helpful traditional sources.
The best data collection strategy in information broker activity is one that employs
techniques from both. The first part of the text is focused on the methodology
of obtaining information. The author points out the place of information broker
in the information process. One of the key aspects of the following analysis is
an attempt to indicate the main definitions and classifications of the traditional
sources of information in a field of historical knowledge as well as in the information
science. The second part of the article considers information broker professional
qualifications, since for him is important to know how to search, gather and
integrate information from institution such as the national and private archives,
libraries or museums.
PEER REVIEW INFORMATION
Article has been screened for originality
ЛИТЕРАТУРА(17)
1.
Baczyńska B., Grabarz K., Machlowski S., Jak zostać brokerem informacji? Wybrane aspekty praktyczne, [w:] S. Cisek, A. Januszko-Szakiel (red.), Zawód infobroker. Polski rynek informacji, Warszawa 2015.
Januszko-Szakiel A., Informacja tworzywem przekazów infobrokerskich. Wybrane zagadnienia, [w:] S. Cisek, A. Januszko-Szakiel (red.), Zawód infobroker. Polski rynek informacji, Warszawa 2015.
Ratajewski J., Informologia – nauka o informacji, [w:] A. Jarosz (red.), Informacja naukowa, bibliotekarstwo, zagadnienia wydawnicze, Prace Naukowe Uniwersytetu Śląskiego. Studia Bibliologiczne, t. V, Katowice 1992.
Świderska G.K. (red.), Informacja zarządcza w procesie formułowania i realizacji strategii firmy. Wyzwania dla polskich przedsiębiorstw, Warszawa 2003.
Мы используем файлы cookies для улучшения пользовательского интерфейса и анализа трафика. Данные собираются и обрабатываются нами и Google Analytics (more). Вы можете изменить настройки cookies в своем браузере. Продолжая использовать сайт, вы соглашаетесь с этими условиями.