PL EN RU
Zastosowanie nowych mediów w procesie komunikacji politycznej na przykładzie kampanii prezydenckiej w Stanach Zjednoczonych w 2008 r.
 
Więcej
Ukryj
1
doktorantka w Zakładzie Socjologii i Psychologii Polityki Instytutu Nauk Politycznych na Uniwersytecie Warszawskim
 
 
Data publikacji: 27-01-2020
 
 
Studia Politologiczne 2010;16
 
SŁOWA KLUCZOWE
STRESZCZENIE
Nowe media to termin używany dla określenia cyfrowych i skomputeryzowanych technik komunikacji, które rozwinęły się pod koniec lat 90. XX wieku. Sukces kampanii prezydenckiej Baracka Obamy w 2008 roku pokazał, że nowe media stanowią nowy i niezwykle istotny kanał komunikacji z wyborcami, który na trwałe wszedł do narzędzi marketingu politycznego. Nowe media umożliwiają dwustronną komunikację między wyborcami a politykami, zbieranie funduszy oraz pozyskiwanie wolontariuszy do kampanii. Amerykańscy politycy już docenili skalę efektywności zastosowania nowych mediów i wprowadzili je na stałe do codziennej komunikacji z wyborcami.
ISSN:1640-8888
Journals System - logo
Scroll to top