Zastosowanie nowych mediów
w procesie komunikacji politycznej
na przykładzie kampanii prezydenckiej
w Stanach Zjednoczonych w 2008 r.
Więcej
Ukryj
1
doktorantka w Zakładzie Socjologii i Psychologii Polityki
Instytutu Nauk Politycznych na Uniwersytecie Warszawskim
Data publikacji: 27-01-2020
Studia Politologiczne 2010;16
SŁOWA KLUCZOWE
STRESZCZENIE
Nowe media to termin używany dla określenia cyfrowych i skomputeryzowanych
technik komunikacji, które rozwinęły się pod koniec lat 90. XX wieku. Sukces
kampanii prezydenckiej Baracka Obamy w 2008 roku pokazał, że nowe media
stanowią nowy i niezwykle istotny kanał komunikacji z wyborcami, który na trwałe
wszedł do narzędzi marketingu politycznego. Nowe media umożliwiają dwustronną
komunikację między wyborcami a politykami, zbieranie funduszy oraz pozyskiwanie
wolontariuszy do kampanii. Amerykańscy politycy już docenili skalę efektywności
zastosowania nowych mediów i wprowadzili je na stałe do codziennej komunikacji
z wyborcami.