Zachowania komunikacyjne uczestników
telewizyjnych debat prezydenckich
Więcej
Ukryj
1
adiunkt w Zakładzie Socjologii i Psychologii
Polityki Instytut Nauk Politycznych Wydziału Dziennikarstwa i Nauk Politycznych
Uniwersytetu Warszawskiego
Data publikacji: 23-01-2020
Studia Politologiczne 2012;25
SŁOWA KLUCZOWE
STRESZCZENIE
Bezpośrednie formy komunikowania między politykami są okazją do przyjrzenia
się ich zachowaniom komunikacyjnym. Debata telewizyjna jest szczególnym
przypadkiem interakcji typu face to face. Daje możliwość poznania nie tylko
programów politycznych kandydatów, utrwalenia ich wizerunków, jest także
obrazem osobowości polityków, charakteru relacji, jaka jest tworzona między
rozmówcami. Widzowie są obserwatorami wzajemnej życzliwości czy niechęci,
czasem konfrontacji czy wręcz agresji. Debata jest okazją do przyjrzenia się
politykom jako osobom we wzajemnej relacji.