The aim of this article is to show the relations between politics and the media. The
author shows both the nature of the influence politicians have on the media and
the impact that the media, regarding their nature and specifics have on politics
and political institutions. The author creates a system of interdependence, which
range far beyond the legal regulations and deconstructs colloquial myths of the
„fourth power of the media” and mediatisation of politics.
PEER REVIEW INFORMATION
Article has been screened for originality
ЛИТЕРАТУРА(16)
1.
Adamowski J., Czwarty Stan. Media masowe w pejzażu społecznym Wielkiej Brytanii, Warszawa 2006.
Annusewicz A., Piontek D., Polityka popularna: celebrytyzacja polityki, politainment, tabloidyzacja, [w:] Polityka popularna. Polityka i popkultura, „e-Politikon” 2013, nr 5.
Jaskiernia A., Czynniki oddziałujące na zachowania mediów masowych w procesach wyborczych, [w:] M. Szpunar (red.), Media – między władzą a społeczeństwem, Rzeszów 2007.
Jędrzejewski S., Media publiczne w procesie politycznym. Między niezależnością a uległością, [w:] M. Sokołowski (red.), Media w Polsce. Pierwsza władza IV RP?, Warszawa 2007.
Мы используем файлы cookies для улучшения пользовательского интерфейса и анализа трафика. Данные собираются и обрабатываются нами и Google Analytics (more). Вы можете изменить настройки cookies в своем браузере. Продолжая использовать сайт, вы соглашаетесь с этими условиями.