Wpływ komercjalizacji
na procesy polityczne w Polsce
Więcej
Ukryj
1
adiunkta
na kierunku politologia w WSNHiD w Poznaniu
Data publikacji: 25-01-2020
Studia Politologiczne 2011;20
SŁOWA KLUCZOWE
STRESZCZENIE
Początki procesu „komercjalizacji polityki”, realizowanej na każdym poziomie
terytorialnego podziału państwa, obserwuje się od początku lat 90. XX w., od
kiedy polska demokracja absorbuje instrumenty pragmatyczne i rynkowe. Zgodnie
z tym trendem kolejne kampanie wyborcze po 1989 roku to przykłady stosowania
lepszych i bardziej różnorodnych technik marketingowych, na coraz większą skalę.
Przedmiotowe zjawisko nie ominęło samorządu lokalnego. Profesjonalizacja działań
politycznych i związana z nią komercjalizacja polityki w Polsce ma jednak swoje
pozytywne, jak i negatywne konsekwencje, a badanie problematycznych aspektów
rozwoju tego zjawiska jest warunkiem niezbędnym, by móc skutecznie zapobiegać
jego niepożądanym skutkom.