W jakim zakresie marketing polityczny
może czerpać z marketingu ekonomicznego?
Próba porównania marketingu politycznego
z marketingiem ekonomicznym
Więcej
Ukryj
Data publikacji: 27-01-2020
Studia Politologiczne 2010;16
SŁOWA KLUCZOWE
STRESZCZENIE
Artykuł stanowi próbę porównania dziedziny marketingu politycznego z marketingiem
ekonomicznym. Jest także próbą zakreślenia struktury obszaru zainteresowania
marketingu politycznego. W artykule pokazano, iż pomimo wielu
różnic, zakres zainteresowania marketingu politycznego jest zbliżony do dziedziny
marketingu ekonomicznego. Inaczej należy jednakże rozumieć elementy marketingu
mix. W świecie polityki nie ma bowiem ceny przypisanej do produktu.
W odmienny sposób należy również odnosić się do dystrybucji, która ma zupełnie
inny charakter niż w rzeczywistości ekonomicznej. Produkt, będąc bardzo złożony
i wielo aspektowy, stanowi również element o innym charakterze niż w marketingu
komercyjnym.