The constitution defines the competences of a two-instance court consisting of
16 voivodship administrative courts and the Supreme Administrative Court as the control
of public administration bodies. The judiciary in this respect is, therefore, subject to checking
the legality of administrative bodies. This control generally does not provide for substantive
adjudication replacing administrative acts. Administrative courts do not take over the case to
recognize but perform its control. Such a case is still being decided by a public administration
body.
PEER REVIEW INFORMATION
Article has been screened for originality
ЛИТЕРАТУРА(11)
1.
B. Adamiak, [in:] B. Adamiak, J. Borkowski, A. Skoczylas, Prawo procesowe administracyjne Tom 9, Warszawa 2010.
D. Gut, Merytoryczne orzekanie polskich sądów administracyjnych w świetle Konstytucji RP, [in:] W. Piątek (ed.), Aktualne problemy sądowej kontroli administracji publicznej, Warszawa 2019.
R. Hauser, Konstytucyjny model polskiego sadownictwa administracyjnego, [in:] J. Stelmasiak, J. Niczyporuk, S. Fundowicz (eds.), Polski model sądownictwa administracyjnego, Lublin 2003.
R. Hauser, Rozstrzyganie sporów o właściwość między sądami administracyjnymi a powszechnymi, [in:] M. Błachucki, T. Górzyńska (eds.), Aktualne problemy rozgraniczenia właściwości sądów administracyjnych i powszechnych, Warszawa 2011.
P. Szustakiewicz, Praktyka udzielenia informacji przez sądy na podstawie ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej, w świetle orzecznictwa sądów administracyjnych, «Wojskowy Przegląd Prawniczy» 2017, No. 4.
Мы используем файлы cookies для улучшения пользовательского интерфейса и анализа трафика. Данные собираются и обрабатываются нами и Google Analytics (more). Вы можете изменить настройки cookies в своем браузере. Продолжая использовать сайт, вы соглашаетесь с этими условиями.