Teoria w praktyce czy praktyka w teorii?
O metodologicznych aspektach badań
nad marketingiem politycznym
Więcej
Ukryj
1
profesor Uniwersytetu Mikołaja Kopernika
w Toruniu
Data publikacji: 24-01-2020
Studia Politologiczne 2012;24
SŁOWA KLUCZOWE
STRESZCZENIE
Celem artykułu jest wskazanie tropów metodologicznych w badaniach marketingu
politycznego. Wynika to z różnorodności zarówno form przekazu stosowanych
przez podmioty polityczne, jak i podejścia do kwestii badawczej. Dywersyfikacja
ta obejmuje definicje dziedziny, jej funkcje oraz recepcję działań politycznych
– ukazują one heterogeniczność badanego zjawiska, zróżnicowanie interpretacji
marketingowych działań w polityce, co dotyczy także kwestii metodologicznych.
Marketing polityczny to specyficzna forma komunikowania politycznego, najpełniej
manifestująca się podczas kampanii wyborczej. Komunikowanie w schemacie
nadawca – odbiorca przybiera tu zdywersyfikowaną postać ze względu na wielość
ról odgrywanych przez uczestników aktu komunikacji.