Strategia komunikacji politycznej
jako odpowiednik strategii budowania
marki w biznesie
Więcej
Ukryj
1
pracownik Zakładu Socjologii i Psychologii
Polityki Instytutu Nauk Politycznych Wydziału Dziennikarstwa i Nauk
Politycznych UW
Data publikacji: 27-01-2020
Studia Politologiczne 2010;16
SŁOWA KLUCZOWE
STRESZCZENIE
Komunikacja polityczna i biznesowa to odrębne obszary komunikacji. Często łączone
przez podobieństwo kanałów i technik komunikacji rządzą się jednak odmiennymi
zasadami, które wynikają z innych celów. Jest jednak element, który je łączy,
a którego znaczenie z powodu globalizacji, zmieniających się trendów rynkowych
i środowiskowych nieustannie rośnie. To model komunikacji strategicznej, gdzie
metodologicznie uwzględniając na równych prawach otoczenie konkurencyjne,
zmieniające się trendy globalne wpływające na zapotrzebowanie wyborców czy
konsumentów poszukuje się odpowiedniej różnicy strategicznej, zarówno dla marki
jak i partii lub polityków. Stanowi ona dla wyborców i konsumentów odpowiedz na
pytanie o zdolność marki lub polityki do podjęcia wyzwań przyszłości.