Sojusz Lewicy Demokratycznej
– ewaluacja internetowej kultury politycznej
podczas kampanii parlamentarnej
w 2011 roku
Więcej
Ukryj
1
asystent w Zakładzie Socjologii i Psychologii Polityki Instytutu Nauk Politycznych
Wydziału Dziennikarstwa i Nauk Politycznych Uniwersytetu Warszawskiego
2
kierownik Zakładu Socjologii i Psychologii
Polityki Instytutu Nauk Politycznych Wydziału Dziennikarstwa i Nauk
Politycznych Uniwersytetu Warszawskiego
3
adiunkt
w Zakładzie Socjologii i Psychologii Polityki Instytutu Nauk Politycznych Uniwersytetu
Warszawskiego
Data publikacji: 23-01-2020
Studia Politologiczne 2012;26
SŁOWA KLUCZOWE
STRESZCZENIE
Niniejszy artykuł to wielowymiarowe studium aktywności Sojuszu Lewicy
Demokratycznej w Internecie podejmowanej przez tę partię podczas parlamentarnej
kampanii wyborczej w 2011 roku. Obserwacja i analiza przejawów działań SLD
pozwoliła na rekonstrukcję i ewaluację wzorców kultury politycznej tego ugrupowania
w następujących wymiarach: merytorycznym – obejmującym zakres i treści
programowe oferty wyborczej SLD; komunikacyjno-społecznym – ogniskującym
się na typach i rodzaju retorycznej ekspresji tego ugrupowania w Internecie,
postawach wobec konkurentów, oponentów politycznych i elektoratu, spójności
przekazu wytwarzanego przez składające się na partię polityczną podmioty,
a także technicznym – to jest estetyce oraz zgodności tworzonych przez SLD
treści ze wzorami internetowej kultury politycznej. Monitoringiem objęto wszystkie
kanały internetowego komunikowania Sieci 1.0 i Sieci 2.0, w których ugrupowanie
przejawiało swoją aktywność: strony internetowe, fora dyskusyjne, newslettery,
profile w mediach społecznościowych, blogi i mikroblogi.
REFERENCJE (2)
1.
Ch. Hine, Virtual Ethnography, Londyn 2000.
2.
R.V. Kozinets, Netnography. Doing Ethnographic Research Online, Los Angeles 2010.