Rekonstrukcja modelu kultury politycznej
partii Polska Jest Najważniejsza
w Internecie w kampanii parlamentarnej
2011 roku
Więcej
Ukryj
1
pracownik Instytutu Nauk Politycznych Uniwersytetu Warszawskiego
Data publikacji: 23-01-2020
Studia Politologiczne 2012;26
SŁOWA KLUCZOWE
STRESZCZENIE
Głównym celem artykułu była analiza aktywności politycznej w kampanii wyborczej
partii Polska Jest Najważniejsza. Przeprowadzono w tym celu wieloaspektową
ewaluację modelu kultury politycznej ugrupowania, koncentrując się na trzech
obszarach: merytorycznym, komunikacyjno-społecznym oraz technicznym.
W ramach wymiaru merytorycznego ocenie poddano zamieszczone w Internecie
dokumenty programowe partii, analiza w wymiarze komunikacyjno-społecznym
miała na celu ewaluację wykorzystywanych w kampanii kanałów w Sieciach 1.0 i 2.0
oraz ocenę zawartości treści publikowanych w toku kampanii przez partię Polska
Jest Najważniejsza. Ocena techniczna miała za zadanie porównanie zgodności treści
oraz form przekazu z obiektywnymi regułami funkcjonującymi w Internecie.
Efektem finalnym pracy jest opracowanie modelu kultury politycznej PJN
prezentowanego w toku kampanii parlamentarnej 2011 roku.