Rekonstrukcja modelu kultury politycznej
Ruchu Palikota w Internecie w kampanii
parlamentarnej 2011 roku
Więcej
Ukryj
1
pracownik Instytutu Nauk Politycznych Uniwersytetu Warszawskiego
Data publikacji: 23-01-2020
Studia Politologiczne 2012;26
SŁOWA KLUCZOWE
STRESZCZENIE
Głównym celem artykułu była analiza internetowej aktywności politycznej Ruchu
Palikota w kampanii parlamentarnej 2011 roku. Przeprowadzono w tym celu
wieloaspektową ewaluację modelu kultury politycznej RP, koncentrując się na
trzech obszarach: merytorycznym, komunikacyjno-społecznym oraz technicznym.
W ramach wymiaru merytorycznego ocenie poddano zamieszczone w Internecie
dokumenty programowe Ruchu, analiza w wymiarze komunikacyjno-społecznym
miała na celu ewaluację wykorzystywanych w kampanii kanałów w Sieciach 1.0 i 2.0
oraz ocenę zawartości treści publikowanych w toku kampanii przez KW RP. Ocena
techniczna miała za zadanie porównanie zgodności treści oraz form przekazu
z obiektywnymi regułami funkcjonującymi w Internecie.
Efektem finalnym pracy jest opracowanie modelu kultury politycznej Ruchu
Palikota prezentowanego w toku kampanii parlamentarnej 2011 roku.