Pozycjonowanie oferty wyborczej
w wyborach prezydentów miast
Więcej
Ukryj
1
doktorantka na Wydziale Nauk Społecznych
Uniwersytetu Wrocławskiego
Data publikacji: 25-01-2020
Studia Politologiczne 2011;20
SŁOWA KLUCZOWE
STRESZCZENIE
Istota procesu pozycjonowania sprowadza się do różnicowania oferty wyborczej
(programu wyborczego i wizerunku kandydata) w świadomości wyborców. Na
wybór określonej strategii pozycjonowania wpływ ma zarówno pozycja kandydata
na arenie politycznej, jak i takie zjawiska, jak personalizacja i mediatyzacja polityki.
Konieczność różnicowania ofert wyborczych powoduje znaczące zmiany w kształcie
rywalizacji na poziomie wyborów prezydentów miast. Obserwuje się m.in. odejście
od ideologii i autonomizację wyborów lokalnych, koncentrację na wizerunku
kandydata, wzrost znaczenia kwestii uniwersalnych i działań medialnych.