Polskie Stronnictwo Ludowe
– ewaluacja internetowej kultury politycznej
podczas kampanii parlamentarnej
w 2011 roku
Więcej
Ukryj
1
adiunkt
w Zakładzie Socjologii i Psychologii Polityki Instytutu Nauk Politycznych Uniwersytetu
Warszawskiego
2
absolwentka Uniwersytetu Kardynała
Stefana Wyszyńskiego w Warszawie
Data publikacji: 23-01-2020
Studia Politologiczne 2012;26
SŁOWA KLUCZOWE
STRESZCZENIE
Artykuł zawiera ewaluację i analizę przejawów kultury politycznej Polskiego
Stronnictwa Ludowego w Internecie w trzech następujących wymiarach:
merytorycznym, komunikacyjno-społecznym oraz technicznym. W ramach
pierwszego z nich przeanalizowano treść oraz formę programu wyborczego
PSL, a także oceniono jego dostępność w Internecie. W odniesieniu do wymiaru
komunikacyjno-społecznego stanowiącego kluczową zmienną marketingu
wyborczego w Internecie zbadano typy i rodzaj argumentacji stosowanej przez
PSL, postawy wobec elektoratu i wobec innych uczestników gry wyborczej,
spójność przekazu oraz oceniono formy, w jakich przekaz ten się przejawia. Wymiar
techniczny dotyczy z kolei poprawności informatycznej oraz zgodności działań
PSL z normami internetowej kultury politycznej: umiejętność i adekwatność
stosowanych kodów kulturowych przyjętych przez internautów. Artykuł zamyka
zbiorcza ewaluacja wszystkich wymiarów internetowej kultury politycznej PSL.