Politicians on Twitter. Analysis of leading
American politicians’ posts on Twitter
Подробнее
Скрыть детали
1
stypendystka Fundacji Kościuszkowskiej na Uniwersytecie
Południowej Kalifornii w Los Angeles
Дата публикации: 2021-04-26
Studia Politologiczne 2021;59
КЛЮЧЕВЫЕ СЛОВА:
СТАТЬЯ:
Social media have taken over not only our private lives but also politics. They
provide an unprecedented possibility of direct contact between the politician and citizen,
candidate and voter. But there is another side to the story – social media trivialize those
relations. What is more, the phenomenon of celebritization of politics has been recently
given a lot of attention. This research aims at showing how Donald Trump’s activity on
Twitter has changed since the beginning of his term and also at comparing Trump’s tweets
with those of other American politicians.
PEER REVIEW INFORMATION
Article has been screened for originality
ЛИТЕРАТУРА (10)
1.
Annusewicz O., Celebrytyzacja polityczna, «Studia Politologiczne» 2011, vol. 20.
2.
Chrząstek T., Twitter zamiast porannej prasy, [w:] Kaczmarczyk M., Rott D. (red.), Problemy konwergencji mediów, Sosnowiec–Praga 2013.
3.
Gackowski T., Brylska K., Patera M., Ćwierkający Donald Trump, Toruń 2018.
4.
Gainous J., Wagnera K.M., Tweeting to Power: The Social Media Revolution in American Politics, Oxford 2014.
5.
Garlicki J., Mię dzy marketingiem politycznym, a komunikowaniem politycznym – wprowadzenie, «Studia Politologiczne» 2012, vol. 24.
6.
Highfield T., Social Media and Everyday Politics, Cambridge 2016.
7.
Jezieński M., Teoria w praktyce czy praktyka w teorii? O metodologicznych aspektach badań nad marketingiem politycznym, «Studia Politologiczne» 2012, vol. 24.
8.
Machnik B., Twitter jako „Broń taktycznego rażenia”. Rola serwisu w przekazywaniu informacji na przykładzie „Afery podsłuchowej”, «e-Politikon» 2014, nr 12.
9.
McQuail D., Teoria komunikowania masowego, Warszawa 2000.
10.
Piontek D., Komunikowanie polityczne i kultura popularna. Tabloidyzacja informacji o polityce, Poznań 2011.