Artykuł przedstawia studium personalizacji strategicznej definiowanej jako
udział lidera w wizerunku partii. Podstawą jest ilościowo-jakościowa analiza
treści audiowizualnych reklam pod kątem stopnia ekspozycji lidera w reklamie oraz znaczenia osoby lidera w porównaniu z innymi elementami oferty wyborczej
w polskich parlamentarnych kampaniach wyborczych z lat 1993–2015. Zawiera
propozycję typologii personalizacji strategicznej oraz omówienie ich przyczyn
i właściwości wpływających na niektóre zmiany systemowe.
INFORMACJE O RECENZOWANIU
Sprawdzono w systemie antyplagiatowym
REFERENCJE(14)
1.
M. Cichosz, Kampania wyborcza PSL w 2005 r., [w:] M. Jeziński (red.), Wybory parlamentarne 2005, Toruń 2006.
T. Goban-Klas, Efekt Zandberga jako splot wizerunkowego wpływu starych i nowych mediów, [w:] M.K. Zwierżdżyński, M. Lakomy, K. Oświęcimski (red.), Technopolityka w świecie nowych mediów, Kraków 2015.
R.S. Katz, No man can serve two masters: Party politicians, party members, citizens and principal–agent models of democracy, “Party Politics” 2014, Nr 20 (2).
M. Mazur, Amerykanizacja polskich kampanii wyborczych?, [w:] K. Churska-Nowak, S. Drobczyński (red.), Profesjonalizacja i mediatyzacja kampanii politycznych w Polsce, Poznań 2011.
M. Scammel, Political Brands and Consumer Citizens: The Rebranding of Tony Blair, “The Annals of the American Academy of Political and Social Science” 2007, nr 611.
G. Smith, A. French, Measuring the changes to leader brand associations during the 2010 election campaign, “Journal of Marketing Management” 2011, nr 27 (7–8).
Przetwarzamy dane osobowe zbierane podczas odwiedzania serwisu. Realizacja funkcji pozyskiwania informacji o użytkownikach i ich zachowaniu odbywa się poprzez dobrowolnie wprowadzone w formularzach informacje oraz zapisywanie w urządzeniach końcowych plików cookies (tzw. ciasteczka). Dane, w tym pliki cookies, wykorzystywane są w celu realizacji usług, zapewnienia wygodnego korzystania ze strony oraz w celu monitorowania ruchu zgodnie z Polityką prywatności. Dane są także zbierane i przetwarzane przez narzędzie Google Analytics (więcej).
Możesz zmienić ustawienia cookies w swojej przeglądarce. Ograniczenie stosowania plików cookies w konfiguracji przeglądarki może wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronie.