The text compares the direct and indirect effects of the COVID-19 pandemic
in the area of health, looking at them from the short and long-term perspective. The fields
of analysis selected in this way also included issues such as deficits persisting after the end of treatment or the health consequences of lifestyle changes as a result of restrictions
related to the pandemic or the transition to a remote work/study. An important thread
of reflection is also the impact of the pandemic on the psyche of Poles in relation to
specific socio-demographic features. A particularly important topic was the issue of the
health debt and its consequences for the health of Polish society – both in the context of
already identified deficits and problems that may arise in the future.
PEER REVIEW INFORMATION
Article has been screened for originality
ЛИТЕРАТУРА(19)
1.
Babicki M., Mastalerz-Migas A., Występowanie zaburzeń lękowych wśród Polaków w dobie pandemii COVID-19, «Psychiatria Polska» 2020, nr 188.
Bakalarczyk R., Kocejko M., Sytuacja opiekunów rodzinnych osób starszych w czasie pandemii COVID-19, Raport z badania, Instytut Polityki Senioralnej, Warszawa 2021.
Buchelt B., Kowalska-Babko J., Masłyk T., Ostatni zgasi światło. Nastroje polskich lekarzy w postpandemicznej rzeczywistości, Małopolska Szkoła Administracji Publicznej Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie, Kraków 2021.
Budzyńska N., Moryś J., Poziom objawów lęku oraz depresji w trakcie izolacji związanej z pandemią „korona wirusa” – wirusa SARS-CoV-2 w określonych grupach społecznych, «Polskie Forum Psychologiczne» 2021, t. 26, nr 4.
Carfì A., Bernabei R., Landi F., Persistent Symptoms in Patients After Acute COVID-19, «JAMA» 2020, nr 324 (6), s. 603–605, doi:10.1001/jama.2020.12603.
Gambin M. i in., Uwarunkowania objawów depresji i lęku uogólnionego u dorosłych Polaków w trakcie epidemii Covid-19 – raport z pierwszej fali badania podłużnego, http://psych.uw.edu.pl/wp-cont... (14.02.2022).
Grzelak Sz., Żyro D., Jak wspierać uczniów po roku epidemii? Wyzwania i rekomendacje dla wychowania, profilaktyki i zdrowia psychicznego, Warszawa 2021.
Kozański Z., Zdalna edukacja w opiniach młodzieży łódzkich liceów. Radzenie sobie z nauką oraz kondycja psychiczna uczniów w okresie epidemii, izolacji społecznej i zdalnego nauczania, raport z badań, Poradnia dla Młodzieży, Łódź 2020.
Lusawa A., Pinkas J., Zgliczyński W., Mazurek M., Wierzba W., Nieprawdziwe informacje w zakresie szczepień jako wyzwanie dla zdrowia publicznego, «Zdrowie Publiczne i Zarządzanie» 2019, vol. 17.
Tomaszewska M., Domienik J., Profilaktyka i dług zdrowotny w okresie pandemii, [w:] Kapitał Zdrowia 2020. Pandemia: punkt zwrotny dla benefitów pracowniczych, raport Polskiego Stowarzyszenia HR oraz Związku Przedsiębiorców i Pracodawców, Warszawa 2020.
Мы используем файлы cookies для улучшения пользовательского интерфейса и анализа трафика. Данные собираются и обрабатываются нами и Google Analytics (more). Вы можете изменить настройки cookies в своем браузере. Продолжая использовать сайт, вы соглашаетесь с этими условиями.