Marketing polityczny
jako dyscyplina naukowa
Więcej
Ukryj
1
Adiunkt w Zakładzie Dziennikarstwa Wydziału
Politologii UMCS
Data publikacji: 24-01-2020
Studia Politologiczne 2012;24
SŁOWA KLUCZOWE
STRESZCZENIE
Celem opracowania jest podjęcie próby przedstawienia istoty marketingu politycznego
jako dyscypliny naukowej, stopnia konsolidacji teorii naukowej, głównych
kierunków badań oraz wskazanie jej znaczenia dla nauk o polityce. W ciągu
ostatnich kilkunastu lat następuje wyodrębnianie się marketingu politycznego jako
samodzielnej dyscypliny, ale ma ono bardziej charakter empiryczny niż teoretyczny.
Marketing polityczny jest obecnie również rodzajem filozofii i rynkowej logiki
politycznej, która przenika wszelkie aktywności i działania podejmowane w życiu
publicznym, jednakże jego status teoretyczno-metodologiczny należy uznać za
wymagający integracji i ugruntowania w obrębie podstaw teoretycznych oraz weryfikacji
i uporządkowania, jeśli chodzi o metodologię.