Marketing polityczny i komunikowanie polityczne. Nowe zjawiska, nowe wyzwania
Więcej
Ukryj
Data publikacji: 24-01-2020
Studia Politologiczne 2012;24
SŁOWA KLUCZOWE
STRESZCZENIE
W wielu środowiskach, w tym także w kręgach naukowych pokutuje pogląd
redukujący marketing polityczny do kategorii zestawu metod i narzędzi
socjotechnicznych stosowanych w polityce w celu uzyskania poparcia
społecznego i osiągnięcia dobrego wyniku w wyborach. Z takim poglądem
trzeba zdecydowanie polemizować bowiem upraszcza on postrzeganie
zarówno zakresu, jak również celów i charakteru tej dynamicznie rozwijającej
się dziedziny życia związanej ze sferą polityki. Niezbędne staje się
dokładne wyjaśnienie istoty marketingu politycznego. We współczesnym
świecie jest to: z jednej strony – dziedzina praktyki politycznej, a z drugiej
– dziedzina badań naukowych. Jeśli nawet pole analizy zostałoby
ograniczone do wymiaru praktycznych zastosowań marketingu politycznego
to i tak nie można go utożsamiać jedynie z zestawem technik
promocyjnych.