Kultura polityczna w internetowych
serwisach dziennikarstwa obywatelskiego
w kontekście wyborów Prezydenta RP
w 2010 roku
Więcej
Ukryj
1
doktorant na Wydziale Dziennikarstwa i Nauk Politycznych
Uniwersytetu Warszawskiego
Data publikacji: 24-01-2020
Studia Politologiczne 2011;21
SŁOWA KLUCZOWE
STRESZCZENIE
Tematem niniejszego artykułu jest analiza kultury politycznej użytkowników
serwisów dziennikarstwa obywatelskiego w kontekście kampanii prezydenckiej 2010.
W pierwszej części pracy wyjaśniono fenomen dziennikarstwa niezależnego jako
odpowiedzi, z jednej strony na potrzeby społeczeństwa, z drugiej na możliwości
techniczne i rozwój sieci WEB 2.0. W kolejnej części pracy dokonano charakterystyki
istniejących w Polsce serwisów internetowych należących do nurtu dziennikarstwa
oddolnego. Następnie podjęto próbę analizy jakościowej treści umieszczonych na
tych serwisach. Jakościowa analiza treści została wzbogacona o dane ilościowe.
Artykuł kończy się refleksją o stanie niezależności dziennikarstwa obywatelskiego
w Polsce i jego roli dla kultury politycznej polskich Internautów.