Kreowanie wizerunku polityka w sytuacji
konfliktu politycznego na przykładzie debat
przedwyborczych 2007 roku
Więcej
Ukryj
1
adiunkt w Zakładzie Socjologii
i Psychologii Polityki w Instytucie Nauk Politycznych na Uniwersytecie
Warszawskim
Data publikacji: 27-01-2020
Studia Politologiczne 2010;16
SŁOWA KLUCZOWE
STRESZCZENIE
Oprócz umiejętnego korzystania z marketingu politycznego i posiadania atrakcyjnego
programu, o sukcesie w polityce decyduje przyjęta strategia zachowania w obliczu
konfliktu politycznego. Umiejętne postępowanie – zarządzanie wizerunkiem,
zachowaniem i postawami w sytuacjach konfliktowych jest dzisiaj tym, co
przyciąga uwagę wyborców. Autor prezentuje podstawowe informacje dotyczące
konfliktów oraz analizuje strategie działania liderów trzech głównych polskich
partii politycznych w Polsce w 2007 roku. Materiałem źródłowym są trzy debaty,
które zostały „stoczone” w dniach 1, 12 i 15 października 2007 przez Jarosława
Kaczyńskiego, Aleksandra Kwaśniewskiego i Donalda Tuska.