Komunikowanie polityczne w tradycyjnych
i internetowych serwisach informacyjnych
– analiza przejawów kultury politycznej
przed wyborami prezydenckimi w Polsce
w 2010 roku
Więcej
Ukryj
1
adiunkt w Zakładzie Psychologii i Socjologii Polityki Instytutu Nauk
Politycznych Uniwersytetu Warszawskiego
Data publikacji: 24-01-2020
Studia Politologiczne 2011;21
SŁOWA KLUCZOWE
STRESZCZENIE
Artykuł jest analizą ekspresji kultury politycznej w Internecie i mediach
tradycyjnych. Przeanalizowane zostały wpisy polityków, publicystów i internautów,
oficjalne serwisy informacyjne oraz główne wydania telewizyjnych dzienników
informacyjnych. Analiza została wykonana na poziomie przedmiotowym (zakresu
tematycznego) oraz języka dyskursu (używane wyrażenia i zwroty oraz nasycenie
komunikatów emocjami). W podsumowaniu zostały wskazane główne tendencje
i różnice w komunikowaniu przy użyciu różnych rodzajów mediów, takie jak
większe nasilenie informacji subiektywnych i emocji w serwisach internetowych
i komentarzach do nich oraz niższy poziom emocji w serwisach telewizyjnych.