Harcownicy, czyli rzecz
o strategiach i taktykach nękania
przeciwnika politycznego
Więcej
Ukryj
1
adiunkt w Instytucie Politologii Uniwersytetu
Wrocławskiego
Data publikacji: 20-12-2019
Studia Politologiczne 2017;45
SŁOWA KLUCZOWE
STRESZCZENIE
Harcownik to rola jaką odgrywają niektórzy politycy by przysporzyć swojej
macierzystej formacji zysków na rynku politycznym, ale przede wszystkim – by
zadać rywalom jak największe straty. Artykuł analizuje strategie, taktyki oraz
wybrane techniki perswazji stosowane przez polityków, którzy odgrywają rolę
harcowników na polskiej scenie politycznej. Materiał źródłowy, o który zostały
oparte oryginalne analizy stanowiła aktywność dwojga polityków S. Niesiołowskiego
i K. Pawłowicz w wybranych mediach społecznościowych.
INFORMACJE O RECENZOWANIU
Sprawdzono w systemie antyplagiatowym
REFERENCJE (7)
1.
M. Cichosz, (Auto)kreacja wizerunku polityka, na przykładzie wyborów prezydenckich w III RP, Toruń 2003.
2.
M. Cichosz, Mr Hyde. Kreowanie negatywnego wizerunku rywala na przykładzie wyborów parlamentarnych 2011 r. w Polsce, [w:] A. Turska-Kawa, W. Wojtasik, red., Wybory parlamentarne 2011, Katowice 2012.
3.
M. Karwat, O złośliwej dyskredytacji. Manipulowanie wizerunkiem przeciwnika, Warszawa 2006.
4.
P. Kotler, The Major Tasks of Marketing Management, „Journal of Marketing” 1973, vol. X.
6.
D. Piontek, Tabloidyzacja dyskursu politycznego w Polsce na przykładzie programów informacyjnych. Uwagi metodologiczne, [w:] K. Churska-Nowak, S. Drobczyński (red.), Profesjonalizacja i mediatyzacja kampanii politycznych w Polsce, Poznań 2010.
7.
M. Szpunar, Kultura cyfrowego narcyzmu, Kraków 2016.