ELEMENTS OF PROPAGANDA IN PUBLIC LIFE
Подробнее
Скрыть детали
1
absolwent Wydziału Cybernetyki Wojskowej
Akademii Technicznej w Warszawie
Дата публикации: 2020-01-15
Studia Politologiczne 2019;54
КЛЮЧЕВЫЕ СЛОВА:
СТАТЬЯ:
The chapter presents the most important element of propaganda used as a tool to
create attitudes in society. The environmental determinants of information were
identified and the scope of information security responsibilities was presented,
taking into account such areas as information security, information warfare,
disinformation. The main focus was on identifying the components of propaganda,
the scheme by which it is implemented, and its socio- historical and cultural
determinants. The most important techniques of manipulation used in propaganda
as well as the way of identifying propaganda campaigns are presented.
PEER REVIEW INFORMATION
Article has been screened for originality
ЛИТЕРАТУРА (11)
1.
Bączek P., Zagrożenia informacyjne a bezpieczeństwo państwa polskiego, Toruń 2006.
3.
Ciborowski L., Walka informacyjna, Toruń 1999.
4.
Conserva H.T., Propaganda Techniques, Bloomington 2003.
5.
Gibson W., Neuromancer, przekł. P. Cholewa, Katowice 2009.
6.
Godston R., Wirtz J.J., Strategic Denial and Deception. The Twenty-First Century Challenge, Waszyngton 2012.
7.
Jowert G.S., O’Donnell V., Propaganda and Persuasion, Waszyngton 2006.
8.
Kwećka R., Strategia bezpieczeństwa informacyjnego państwa, Warszawa 2014.
9.
Ottis R., Lorents P., Cyberspace: Definition and Implications, Tallin 2010.
10.
Volkoff V., Psychosocjotechnika, dezinformacja – oręż wojny, przekł. A. Arciuch, Warszawa 1999.
11.
Wasilewski J., Zarys definicji cyberprzestrzeni, „Przegląd Bezpieczeństwa Wewnętrznego” 2013, nr 9.