Działania marketingowe przedsiębiorstw
wobec instytucji publicznych
Więcej
Ukryj
1
doktorant w Zakładzie Socjologii i Psychologii Polityki
Instytutu Nauk Politycznych Uniwersytetu Warszawskiego
Data publikacji: 27-01-2020
Studia Politologiczne 2010;16
SŁOWA KLUCZOWE
STRESZCZENIE
Większość przedsiębiorstw funkcjonujących w otoczeniu politycznym podejmuje
działania marketingowe wobec instytucji publicznych. Przedsiębiorcy zrzeszają
się w organizacjach branżowych czy pracodawców, które reprezentują ich interesy
wobec instytucji publicznych.
W ramach podstawowych działań marketingowych, które są stosowane przez
przedsiębiorstwa wobec instytucji publicznych należy wymienić Public Relations i Public Affairs. Są to działania, które wzajemnie się uzupełniają, korzystając
z różnych technik komunikacyjnych. Przedsiębiorstwa coraz częściej decydują
się także na profesjonalne usługi firm lobbingowych, które reprezentują ich
indywidualne interesy w środowiskach decydenckich.