Press and Public Information Activies of Public Institutions
for Exemple the Polish Police
Подробнее
Скрыть детали
1
rzecznik prasowy
Komendanta Głównego Policji
Дата публикации: 2019-12-27
Studia Politologiczne 2014;34
КЛЮЧЕВЫЕ СЛОВА:
СТАТЬЯ:
The article concerns creating the image of a public institution what the Polish police
is. It contains characteristics of the Press and Information activities, coordinated
by the Spokespersons. This text bring the issue up of increasing public confidence
to the police in recent years. The role of the journalists was emphasized as well.
The journalists who inform the public about the activities of the police, making the assessment which has a big influence on the public perception. In the process
of creating the image, choosing the right tools can decide about the success or
media failure of the institution’s image.
ЛИТЕРАТУРА (7)
1.
P. Andrzejewski, W. Kot, Media relations, budowanie reputacji firmy, Warszawa 2002.
2.
J. Flis, Samorządowe public relations, Kraków 2007.
3.
T. Goban-Klas, Public relations czyli promocja reputacji. Pojęcia, definicje, uwarunkowania, Warszawa 1997.
4.
I. Krzyna, T. Cichorz, A. Misiuk, Komunikacja społeczna w Policji, Szczytno 1998.
5.
B. Ociepka, Public relations w teorii i praktyce, Wrocław 2003.
6.
W. Trzcińska, I. Wiciak, Skuteczne komunikowanie w administracji publicznej, Szczytno 2011.
7.
K. Wojcik, Public Relations. Wiarygodny dialog z otoczeniem, Warszawa 2005.