Działalność prasowo-informacyjna instytucji
publicznej na przykładzie polskiej policji
Więcej
Ukryj
1
rzecznik prasowy
Komendanta Głównego Policji
Data publikacji: 27-12-2019
Studia Politologiczne 2014;34
SŁOWA KLUCZOWE
STRESZCZENIE
Artykuł dotyczy kreowania wizerunku instytucji publicznej, jaką jest polska policja.
Zawiera charakterystykę działań prasowo-informacyjnych koordynowanych przez
rzeczników prasowych. Poruszono w nim kwestię wzrostu zaufania społecznego do
policji na przestrzeni ostatnich lat. Podkreślona została również rola dziennikarzy,
którzy informując społeczeństwo o działaniach policji, dokonują jednocześnie
jej oceny, czym wpływają na postrzeganie tej instytucji przez społeczeństwo.
W artykule zwrócono uwagę na rolę doboru odpowiednich narzędzi w procesie
kreowania wizerunku, co może zdecydować o sukcesie lub też porażce medialnej
i wizerunkowej danej instytucji.
REFERENCJE (7)
1.
P. Andrzejewski, W. Kot, Media relations, budowanie reputacji firmy, Warszawa 2002.
2.
J. Flis, Samorządowe public relations, Kraków 2007.
3.
T. Goban-Klas, Public relations czyli promocja reputacji. Pojęcia, definicje, uwarunkowania, Warszawa 1997.
4.
I. Krzyna, T. Cichorz, A. Misiuk, Komunikacja społeczna w Policji, Szczytno 1998.
5.
B. Ociepka, Public relations w teorii i praktyce, Wrocław 2003.
6.
W. Trzcińska, I. Wiciak, Skuteczne komunikowanie w administracji publicznej, Szczytno 2011.
7.
K. Wojcik, Public Relations. Wiarygodny dialog z otoczeniem, Warszawa 2005.