PL EN RU
Działalność prasowo-informacyjna instytucji publicznej na przykładzie polskiej policji
 
Więcej
Ukryj
1
rzecznik prasowy Komendanta Głównego Policji
 
 
Data publikacji: 27-12-2019
 
 
Studia Politologiczne 2014;34
 
SŁOWA KLUCZOWE
STRESZCZENIE
Artykuł dotyczy kreowania wizerunku instytucji publicznej, jaką jest polska policja. Zawiera charakterystykę działań prasowo-informacyjnych koordynowanych przez rzeczników prasowych. Poruszono w nim kwestię wzrostu zaufania społecznego do policji na przestrzeni ostatnich lat. Podkreślona została również rola dziennikarzy, którzy informując społeczeństwo o działaniach policji, dokonują jednocześnie jej oceny, czym wpływają na postrzeganie tej instytucji przez społeczeństwo. W artykule zwrócono uwagę na rolę doboru odpowiednich narzędzi w procesie kreowania wizerunku, co może zdecydować o sukcesie lub też porażce medialnej i wizerunkowej danej instytucji.
REFERENCJE (7)
1.
P. Andrzejewski, W. Kot, Media relations, budowanie reputacji firmy, Warszawa 2002.
 
2.
J. Flis, Samorządowe public relations, Kraków 2007.
 
3.
T. Goban-Klas, Public relations czyli promocja reputacji. Pojęcia, definicje, uwarunkowania, Warszawa 1997.
 
4.
I. Krzyna, T. Cichorz, A. Misiuk, Komunikacja społeczna w Policji, Szczytno 1998.
 
5.
B. Ociepka, Public relations w teorii i praktyce, Wrocław 2003.
 
6.
W. Trzcińska, I. Wiciak, Skuteczne komunikowanie w administracji publicznej, Szczytno 2011.
 
7.
K. Wojcik, Public Relations. Wiarygodny dialog z otoczeniem, Warszawa 2005.
 
ISSN:1640-8888
Journals System - logo
Scroll to top