Badanie wyborcze realizowane
w dniu wyborów prezydenckich w 2010 roku
jako przykład badania realizowanego
w miejscu publicznym
Więcej
Ukryj
1
Akademia Pedagogiki
Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie
Data publikacji: 26-04-2021
Studia Politologiczne 2021;59
SŁOWA KLUCZOWE
STRESZCZENIE
W ramach artykułu Autor przedstawia wady i zalety rozwiązań badawczych
zastosowanych w czasie wyborów prezydenckich w 2010 roku. Decyzja o wyborze akurat
tych wyborów jako przykładu podyktowana była, z jednej strony faktem, że badanie w dniu
wyborów realizowały trzy firmy, a z drugiej – że zastosowano różne techniki badawcze.
Ponadto, przeprowadzone badania są dobrze udokumentowane, zarówno w publicystyce,
jak i raporcie zespołu profesora Domańskiego oraz przez samego Autora, który analizował
ten problem pod kątem doboru odpowiedniej techniki badawczej już wcześniej.
INFORMACJE O RECENZOWANIU
Sprawdzono w systemie antyplagiatowym
REFERENCJE (5)
1.
Blalock H.M., Statystyka dla socjologów, Warszawa 1977.
2.
Domański H. (przewodniczący komisji), Ocena metodologii i rezultatów badań poprzedzających pierwszą i drugą turę wyborów prezydenckich w 2010 roku, Warszawa 2010.
3.
Hilmer R., Exit Polls – A Lot More than Just a Tool for Election Forecasts, [w:] Carballo M., Hjelmar U. (red.), Public Opinion Polling in a Globalized World, Berlin 2008.
4.
Sztabiński P.B., Sawiński Z., Sztabiński F. (red.), Nowe metody, nowe podejścia badawcze w naukach społecznych, Warszawa 2004.
5.
Sztabiński P.B., Sawiński Z., Sztabiński F. (red.), Fieldwork jest sztuką. Jak dobrać respondenta, skłonić do udziału w wywiadzie, rzetelnie i sprawnie zrealizować badanie, Warszawa 2005.