Ani słowa o polityce.
Prasa kobieca jako kanał komunikowania
politycznego
Więcej
Ukryj
1
adiunkt na Wydziale Nauk Politycznych i Dziennikarstwa
Uniwersytetu Adama Mickiewicza
Data publikacji: 24-01-2020
Studia Politologiczne 2012;24
SŁOWA KLUCZOWE
STRESZCZENIE
Współczesne komunikowanie polityczne wymusza poszukiwanie nowych obszarów
obecności polityków w sferze publicznej. Jednym z nich jest prasa kobieca rozumiana
jako magazyny life style’owe. Artykuł analizuje przyczyny popularności tych
magazynów w komunikowaniu politycznym z perspektywy marketingu politycznego,
mediów i potrzeb odbiorców. Wśród przesłanek marketingowych autorka
wskazuje personalizację i celebryzację polityki oraz wzrost znaczenia wizerunku.
Rosnąca fragmentaryzacja audytoriów i zmniejszenie zainteresowania polityką
powodują, że rośnie znaczenie kanałów komunikacji nie kojarzonych z polityką.
Obecność polityków w prasie kobiecej prowadzi do intymizacji dziennikarstwa
politycznego.